VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY SPOLEČNOSTI KLIMAHOME S.R.O.
I. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
Tyto obchodní podmínky platí pro dodávku a montáž klimatizačních zařízení a tepelných čerpadel vzduch/vzduch společností Klimahome s.r.o. v rámci značky KLIMAHOME a upřesňují práva a povinnosti Objednatele a Zhotovitele.
Zhotovitel:
Klimahome s.r.o.
Plátce DPH
IČ: 02669790
DIČ: CZ02669790
se sídlem: Pod Radyní č.ev.1772, 326 00 Plzeň
Společnost je zapsána v Obchodním rejstříku vedeném
Krajským soudem v Plzni, oddíl C, vložka 32940
Datum zápisu: 18. února 2014
Korespondenční adresa: Klimahome s.r.o., Pod Radyní č.ev. 1772, 326 00 Plzeň
Tel: 606872526
Kontaktní e-mail: info@klimahome.cz
II. UZAVŘENÍ SMLOUVY O DÍLO
Veškeré objednávky, jsou považovány za závazné. Podáním objednávky Objednatel stvrzuje, že se seznámil s platnými obchodními podmínkami a že s nimi souhlasí.
Údaje uvedené Objednatelem musí být pravdivé a přesné.
Objednávka učiněná Objednatelem e-mailem nebo telefonicky představuje návrh smlouvy o dílo. Smlouva je uzavřena okamžikem potvrzení objednávky ze strany Zhotovitele, a to písemně nebo elektronicky (např. e-mailem).
Místem dodání a montáže zboží (díla) je adresa uvedená Objednatelem.
Vlastnické právo k dílu přechází na Objednatele po zaplacení celé ceny díla.
Objednatel se zavazuje odebrat objednané dílo a zaplatit celkovou cenu díla uvedenou v potvrzené cenové nabídce.
Po potvrzení objednávky může být Objednateli vystavena záloha a to s ohledem na výši a druh objednávky.
Zhotovitel vydává k dodávce daňový doklad. Pokud Objednatel nesplní svůj závazek odebrat a zaplatit objednané zboží (dílo), má prodávající právo odmítnout další objednávky tohoto Objednatele a dále má také právo na uhrazení všech případně vzniklých nákladů.
V případě prodlení s úhradou fakturované částky si Zhotovitel vyhrazuje právo účtovat úrok z prodlení ve výši 0,1 % z dlužné částky za každý den prodlení.
Zhotovitel si vyhrazuje právo objednávku nepřijmout nebo odložit její realizaci v případě, že dílo není technicky proveditelné, není dostupný potřebný materiál, nebo kapacita montážního týmu neumožňuje dodržet požadovaný termín. O této skutečnosti bude Objednatel neprodleně informován.
Objednáním zboží a služeb (díla) dává Objednatel Zhotoviteli souhlas k shromažďování a archivování osobních údajů o Objednateli a o jeho nákupech. Tyto údaje smí použít Zhotovitel pouze v rámci platných právních předpisů pro zajištění administrativy a účetnictví firmy a nebudou poskytovány třetím stranám – s výjimkou státních orgánů a tam kde to prodávajícímu platné právní předpisy přikazují.
Společnost Klimahome, s.r.o. si vyhrazuje právo tyto podmínky jednostranně měnit. Pokud by se taková změna týkala Vámi již uzavřené smlouvy, v takovém případě pro Vás budou závazné původní obchodní podmínky.
III. EXPEDIČNÍ LHŮTY A DODACÍ PODMÍNKY
Objednané dílo bude provedeno v dohodnutém termínu.
Zhotovitel nenese odpovědnost za prodlení způsobené vyšší mocí, nedostupností zboží na trhu nebo zásahy třetích stran. O jakékoli změně termínu bude Objednatel neprodleně informován.
IV. REKLAMACE
Reklamaci je nutné uplatnit bez zbytečného odkladu po zjištění vady, nejpozději však do konce záruční doby. Objednatel je povinen umožnit Zhotoviteli přístup k zařízení za účelem posouzení reklamované vady.
Reklamaci lze podat písemně, e-mailem na adresu servis@klimahome.cz, nebo prostřednictvím servisního formuláře na stránkách www.klimahome.cz/servis. Pro urgentní poruchy je k dispozici linka hlášení poruch: +420 377 477 434.
Z důvodu zlepšování kvality služeb a pro potřebu doložení projevu vůle mohou být telefonické hovory se zákazníky nahrávány.
Zhotovitel potvrdí přijetí reklamace a dohodne s Objednatelem další postup. Reklamace se nevztahuje na vady způsobené nesprávnou instalací provedenou jinou osobou, neodbornou manipulací, zanedbáním pravidelné údržby nebo servisu, pokud tato povinnost vyplývá z návodu výrobce či ze záručních podmínek, ani na vady vzniklé v důsledku běžného opotřebení zařízení.
V případě neoprávněné reklamace Vám bude zjištění závady a servisní zásah účtován dle platného ceníku.
Případné reklamace budou vyřízeny v souladu s platnými právními předpisy právního řádu České republiky.
V. MONTÁŽ NOVÝCH ZAŘÍZENÍ NA MÍSTĚ U ZÁKAZNÍKA
Zařízení objednané s montáží je vždy montováno co nejjednodušším způsobem dle cenové nabídky. Konkrétní způsob umístění jednotek a jednotlivých prvků určuje v rámci cenové nabídky Objednatel při zaměření na místě se zástupcem Zhotovitele, pokud je to technicky možné. O konečném provedení z technického hlediska rozhoduje vždy po předchozí dohodě s Objednatelem technik Zhotovitele. Pokud technik při montáži zjistí, že navržené řešení neodpovídá platným technickým normám nebo pokynům výrobce, je oprávněn způsob provedení přizpůsobit tak, aby byla zachována bezpečnost, funkčnost a záruka zařízení.
Za umístění venkovní jednotky nese odpovědnost Objednatel, který odpovídá za to, že umístění je v souladu s právními předpisy a schváleno vlastníkem objektu, společenstvím vlastníků jednotek nebo jiným příslušným subjektem.
Objednatel je povinen zajistit volný a bezpečný přístup k místu montáže, uvolnit prostor od nábytku a překážek, umožnit přístup technikům se žebříkem a vybavením a předem informovat Zhotovitele, pokud není možné zaparkovat montážní vozidlo v blízkosti objektu. Pokud tyto podmínky nejsou splněny a montáž nelze provést, je Zhotovitel oprávněn účtovat náklady za marný výjezd nebo montáž odložit na náhradní termín.
Objednatel je dále povinen zajistit technikům přístup k tekoucí vodě a ke zdroji elektrické energie 230 V po dobu montáže.
Zhotovitel provádí montáž v řemeslné kvalitě odpovídající běžným standardům. Reklamace vzhledu nebo způsobu provedení montáže nejsou důvodem k reklamaci, pokud byl Objednatel s řešením seznámen a s provedením na místě souhlasil. Revize elektroinstalace, zednické začištění po montáži a jádrové vrtání nejsou součástí dodávky. V případě, že bude v rámci montáže zjištěno, že je nutné provést jádrové vrtání (například v případě železobetonu), které naše firma neprovádí, je povinností zákazníka zajistit si tento prostup samostatně. Pokud předem nebude dohodnuto jinak.
VI. GARANČNÍ SERVIS
Objednatel je povinen zajistit na dodaném zařízení pravidelný garanční servis prováděný autorizovaným technikem Zhotovitele. Tento servis slouží k zachování plné funkčnosti zařízení, k předcházení závadám a k plnění záručních podmínek výrobce.
Pravidelný garanční servis se provádí zpravidla jednou za 12 měsíců od instalace zařízení. Cena garančního servisu se řídí aktuálním ceníkem Zhotovitele.
Záruka se nevztahuje na vady způsobené nesprávným používáním nebo zanedbáním předepsané údržby. Pravidelný garanční servis Objednateli usnadňuje prokázání, že zařízení bylo udržováno v souladu s pokyny výrobce a že vada nevznikla jeho vinou.
V případě rozšířené záruky poskytované výrobcem je podmínkou její platnosti doložení pravidelného garančního servisu. Neprovedení servisu má za následek zánik nároku na rozšířenou záruku.
VII. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY O DÍLO
Objednatel může odstoupit od smlouvy o dílo nejpozději 3 pracovní dny před plánovaným zahájením montážních prací, a to písemně nebo elektronicky. V případě odstoupení v kratší lhůtě má Zhotovitel právo na úhradu prokazatelně vzniklých nákladů spojených s přípravou montáže.
Po zahájení montážních prací nebo po dodání zařízení na místo určení již nelze od smlouvy odstoupit. Nelze vracet zboží, které bylo dodáno a namontováno v objektu Objednatele.
Pokud Objednatel požaduje změnu termínu montáže, je povinen tuto skutečnost oznámit Zhotoviteli nejméně 3 pracovní dny předem. O novém termínu se obě strany dohodnou podle kapacitních možností Zhotovitele.
VIII. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY O DÍLO ZE STRANY ZHOTOVITELE, PRÁVO NA ZMĚNU CENY
Zhotovitel si vyhrazuje právo odstoupit od smlouvy nebo zrušit objednávku v těchto případech:
· zboží potřebné k realizaci díla se již nevyrábí, nedodává nebo je dlouhodobě nedostupné,
· nastaly okolnosti znemožňující provedení díla (např. technická nerealizovatelnost, změna legislativy, vyšší moc),
· došlo k výrazné změně nákupních cen materiálů nebo služeb nutných pro provedení díla.
V takovém případě bude Objednatel neprodleně informován a bude s ním dohodnut další postup, případně náhradní řešení. Pokud již byla zaplacena část nebo celá cena díla, Zhotovitel vystaví dobropis a příslušnou částku vrátí Objednateli.
Cena uvedená v potvrzené nabídce je pro Zhotovitele závazná po celou dobu její platnosti a po dobu realizace montáže, pokud nedojde ke změně rozsahu nebo technického řešení na žádost Objednatele. V takovém případě může být cena upravena po vzájemné dohodě.
IX. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
Předáním objednávky Zhotoviteli Objednatel bez výhrad akceptuje cenu zboží (díla), podmínky dodávky a veškerá ustanovení obchodních podmínek ve znění platném v den předání objednávky, jakož i v den provedení montáže.
Veškerá práva a povinnosti z těchto obchodních podmínek související se řídí českým právním řádem. Veškeré spory, které z těchto obchodních podmínek nebo v souvislosti s nimi vzniknou, budou řešeny u věcně a místně příslušných soudů České republiky.
X. ODPOVĚDNOST ZA VADY
Zhotovitel poskytuje Objednateli záruku na jakost dodaného zařízení a provedeného díla v délce 24 měsíců ode dne předání. Záruka se vztahuje na funkčnost a obvyklou kvalitu zařízení při jeho řádném používání a údržbě včetně provádění garančních servisů dle článku VI těchto podmínek.
Záruka na zařízení může být výrobcem prodloužena, pokud Objednatel splní podmínky výrobce – zejména pravidelné provádění garančního servisu v předepsaných intervalech.
Nebezpečí škody na díle přechází na Objednatele okamžikem jeho převzetí. Po tomto okamžiku nese Objednatel odpovědnost za správné používání a ochranu zařízení před poškozením.
Pokud je zařízení instalováno výhradně pro účely vytápění, není součástí instalace systém pro odvod kondenzátu potřebný při chlazení. V takovém případě není dovoleno zapínat funkci chlazení, protože by mohlo dojít k úniku vody a poškození interiéru. Za škody vzniklé nesprávným použitím zařízení nese plnou odpovědnost Objednatel.
XI. ZÁRUČNÍ PODMÍNKY
Záruka se nevztahuje na vady vzniklé nesprávným projektem, který dodal Objednatel, chybnou objednávkou nebo nesprávnou obsluhou, nevhodným elektrickým jištěním, napětím a elektroinstalací, nedodržením předepsaného elektrického napětí, neodborným nebo nepřiměřeným zásahem a manipulací, úpravou nebo demontáží zařízení, nevhodným použitím či vystavením extrémním provozním a klimatickým podmínkám, živelnou katastrofou, zásahem vyšší moci, násilným poškozením nebo zanedbáním údržby a servisu.
Záruka se dále nevztahuje na jev tzv. přetápění, kdy tato zařízení jsou primárně konstruována pro chlazení a režim topení je doplňkovou funkcí. Záruka zaniká i v případě zásahu do výrobku neoprávněnou osobou.
Záruka se rovněž nevztahuje na rozdíly mezi teplotami zobrazovanými na vnitřní jednotce a v mobilní nebo webové aplikaci výrobce, protože tyto údaje mají pouze informativní charakter a nejsou měřidlem přesné teploty v místnosti.
Zhotovitel nepřijímá žádné další závazky ani jakékoliv další požadavky na náhradu škody vzniklou v souvislosti se závadou nebo provozem zařízení. Provozní náplně (např. chladivo nebo olej) nejsou předmětem záruky. Předmětem záruky je pouze uhrazené a Zhotovitelem dodané zařízení a provedené dílo.
Zhotovitel poskytuje záruku na pracovní výkon při instalaci a na dodané doplňky (např. čerpadlo kondenzátu, termostat, topný kabel) v délce 24 měsíců od předání díla. Pokud výrobce zařízení poskytuje delší (rozšířenou) záruku, řídí se její trvání podmínkami výrobce, zejména požadavkem na pravidelný garanční servis.
Do záruční doby se nezapočítává doba, po kterou Objednatel nemůže zařízení užívat z důvodu uznané reklamace. O oprávněnosti reklamace rozhoduje Zhotovitel po provedení diagnostiky zařízení. Pokud je reklamace uznána jako oprávněná, Zhotovitel provede odstranění vady bezplatně.
XII. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
Pro výše uvedené účely evidujeme tyto Vaše osobní údaje: jméno, příjmení, název společnosti, adresu sídla nebo bydliště, e-mail, telefonní číslo a případně další údaje uvedené v objednávce nebo při komunikaci se zákazníkem. Tyto osobní údaje budeme evidovat po dobu možné obchodní spolupráce a budou zpracovávány v souladu s Nařízením evropského parlamentu a rady (EU) 2016/679 ze dne 27.4.2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů (dále jen „GDPR“).
Zhotovitel, společnost Klimahome s.r.o., zpracovává osobní údaje Objednatelů v rozsahu nezbytném pro uzavření a plnění smlouvy o dílo, vyřízení objednávek, zajištění servisu a vedení účetnictví.
Osobní údaje jsou zpracovávány v souladu s Nařízením (EU) 2016/679 (GDPR) a příslušnými právními předpisy České republiky.
Objednatel má právo na přístup ke svým údajům, jejich opravu, výmaz, omezení zpracování a přenositelnost.
Údaje nejsou poskytovány třetím stranám, s výjimkou případů, kdy to vyžaduje zákon nebo je to nezbytné pro zajištění plnění smlouvy (např. dopravci či servisní partneři).
Podrobné informace o zpracování osobních údajů jsou uvedeny v zásadách zpracování osobních údajů dostupných na webových stránkách www.klimahome.cz/zpracovani-osobnich-udaju
Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 1. 11. 2025